<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d15851277\x26blogName\x3dEn+Route+to+Darwisy\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://darwisy.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://darwisy.blogspot.com/\x26vt\x3d-802622668073036328', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Sunday, September 04, 2005

The Fifth Day

hari ke 5 nie...
aku tidur pukul 3.45pg...
mama sampai terlentok lentok menyusukan aku...
kejap kanan kejap kiri...
bila bab kanan mama kantul...

last last papa buatkan aku susu formula 4 ounce...
aku minum 2 ounce terus kenyang dan terus tertidur...
sampai subuh mama bangun dan mandi...
papa bagi aku susu formula lebih tadi...
dan aku teruskan tidur aku sampai pukul 9...

Bangun tidur Nenek mandi dan pakaikan aku baju...
papa pula siapkan Air ikan Haruan mama dan ubatan mama...
mama makan nasi berlauk masak lemak lada hitam dgn ikan...
aku pula tangkap blues sensorang...
nenek ntah apa ajalah yg dicakapnya...
macamlah aku faham sepatah haram apa dier cakap...

lepas makan pagi tu...
papa sediakan batu tunku utk mama tuam perut dier...
lepas tu papa naik teman abg aki tidur...

dlm tghari camtu...
auntie ainur dtg dgn uncle jaja...
bersama abg norman dan kakak evia...
bawa hadiah bakul besar...
diorang lunch kat rumah...

papa dan abg aki pun turun dan mama join diorang lunch...
aku layan blues kembali...
selepas habis lunch...
mama merasai pengalaman yg pertama kali dier rasa...
selepas makan mama dpt buang air besar...
tapi mama lakukan kesilapan dgn meneran...
so papa mengagak yg luka mama tercalar...
sebab mama meneran...
dan kesan tuaman batu tunku tu juga...
mama menangis nangis menahan sakit...
dengan kerenah aku yg asik nak meyusu saja...
akhirnya papa ambil keputusan buatkan aku susu formula lagi sebyk 4 ounce...
kene 3 ounce aku terus lena kekenyangan...
mama pun papa bagi painkiller dan mama terus tido...
sampai jam 8 malam aku ngan mama tidur...

lepas solat maghrib...
dan mandikan abg aki...
papa turun dgn abg aki dan kejut mama...
ajak makan malam...
mereka makan malam dan lepas tu papa siapkan seme keperluan nak bawa naik...

Abg Aki disuruh jaga aku oleh papa...


kami naik atas dalam pukul 9 lebih...
aku pun tersedar...
dan buat pertama kali aku melemparkan senyum pada papa, mama dan abg aki...
sebyk 5-6 kali aku senyum...
papa hanya dpt shoot gambar aku senyum sekali saja...
adush...
sayangnya...

then aku kembali pd xtvt menyusu aku...
lepas dpt susu papa menyalin baju dan menukar barut serta pampers...
hui lega siot tido pakai baju baru...
lepas tu sambung xtvt menyusu...
sampai aku puas...
aku pun terlena...

mama dan papa ambil peluang utk mengisi borang JPN.LM01...
esok papa nak plan nak daftarkan nama aku...
tgh shiok isi...
aku saja je bikin gempak...
test high ngan low note aku....
papa tak citer byk trus buat susu formula utk aku...
kene susu formula...
terus aku tangkap kenyang dan tidur...
so apa apa pun seme sambung esok...

hahahha...
hari baru dgn citer baru...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home