<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d15851277\x26blogName\x3dEn+Route+to+Darwisy\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://darwisy.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://darwisy.blogspot.com/\x26vt\x3d-802622668073036328', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Wednesday, August 31, 2005

This Is Merdeka Day....

Sambungan citer semalam....

then after detik 12 malam...
keadaan mula merubah...
contraction mula menjadi kurang dari 10 minit...
dan bertahan selama 5-7 minit...
tapi tak tahan lama...
tak constant arr contraction aku nie...
saja je memain...
then the new day comes dgn mama dan papa sesama tak cukup tidor melayan kerenah aku....

to the new day...
siang tu mama dah admit masuk labour pukul 7 pagi...
papa follow mama dari pukul 7 tu...
dlm labour room...
contraction stil the same...
and pintu baru terbuka sebanyak 1 setengah cm...
sian mama...
but papa very encouraging...
sampai kul 9 lebih menunggu...
papa dah lapar...
papa gi breakfast...
and then come back dan cakap kat mama...
mungkin tgh malam aku baru nak keluar rasanya...
dgr dari penjelasan Dr...
so papa putuskan nak balik bilik tidur kejap...
promise nak masuk balik pukul 11 pagi...
but pukul 1.30 baru masuk...
sedapnya papa tidur...
aku pun kureng aktif time tu...
dan mama pun tidur...

bila papa ade...
mama layan borak jer ngan papa sampai pukul 3 lebih...
dekat pukul 4 arr gitu...
Dr datang and see pintu dah bukak berapa byk...
baru 3 setengah cm je bukak dr pagi tadi...
dgn cotraction yg macam tsunami mama kata...
so Dr as paed utk inject ubat tahan sakit...
but lepas inject nie...
perkara yg first time mama rasa terjadi...
contraction makin kuat...
constantly happens...
and dlm masa 1 setengah jam dari time Dr dtg check...
pintu dah terbukak sampai 9 cm...
bayangkan arr camner pain yg mama suffer...

now tinggal 1 cm saja utk gives labour...
kira apa yg Dr ckp utk review pada pukul 6 tu tak betul arr..
so dlm pukul 6 setengah...
paed dah siapkan barang and ready to helps mama gives labour...
time nie papa was very cool...
duduk sebelah mama and ajar mama how to push when the contraction comes...
cam expert arr papa nie...
but selama 45 minits pushing still no progress...
papa ckp kat paed yg mama dah penat sebab no energy and terlalu lama baring...
and luper plak nak bagitahu...
mama dah high layan ethonox byk sgt...
lepas injection tadi...
mama tak tahan and paed bagi gas utk sedut...

so time nie Dr datang and helps with assist form vacuum...
wah time nie aku rasa kepala aku cam kene sedut beb...
dlm masa 10-15 minit...
dgn dorongan papa...
dgn usaha mama...
dan pertolongan Dr...
dan izin Allah SWT...
tepat jam 7.35 mlm 31 ogos 2005...
aku selamat dilahirkan...
sama seperti abg aki...
aku dah berak(Kremonium) dah dlm perut mama...
and the dr was suprised and he mula babling kat Paed why tak check bebetul...
the paed was shocked too...
The Dr dgn pantas buat suckling to paru paru aku and gives oxygen pada aku...
sebab aku tak menangis masa keluar and aku nampak pucat sgt...
and the Dr pun pucat juga arr...
takut papa naik angin...
but papa tetap rilek, caya arr papa...
time nie papa menjadi fotgrafer tu...
dari start aku keluar sampai arr masa aku disuckling...
papa amik gambar aku...
tanpa risau dan percayakan qada dan qadar...
papa kewl...
walaupun masa nie aku bertarung nak dptkan nyawa...

lepas seme dah selamat and aku dah bernafas...
buat pertama kalinya aku diazankan ditelinga kanan aku oleh papa...
dan diqomatkan ditelinga Kiri...
sesungguhnya ku rasa bertuah dpt melihat dunia...
tapi usaha Dr direstui allah swt...
aku selamat..
dan terus dibawa ke nursery dan dimasukkan dlm incub utk penjagaan rapi...
Dr yg jaga aku time nie nerdy sket...
papa siap marah kat dier lagi tu...
sebab tak transparent dgn papa pasal kedudukan aku...
apa yg aku alami seme arr...
sian Dr tu...
kene torture ngan papa...
aku mengalamai circulation shock...
Dr kata...
hehehehe...

Akhirnya Aku Anak Merdeka...
Merdeka, Merdeka, Merdeka.....

sambung selepas nie...
dgn gambar ekslusif skali...
dan what happen to mama...
tunggu...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home